Bioshock Infinite

Bioshock 2

Bioshock

Bioshock - Plazmidy

  • Plasmidy jsou speciální schopnosti, které ovšem nesbíráte jen tak na zemi (i když i tam se občas nějaký najde :))
  • v drtivě většině si plasmidy kupujete ve sběračově zahradě ovšem ne za peníze jako zbytek věcí (náboje, lékarny apod.), ale za ADAM. ADAM můžete získat jedinou cestou a to z Little Sisters, ovšem k těm nebudete mít cestu lehkou, protože je s nimi vždy Big Daddy. Z Little Sister můžete ADAM vytěžit / vyléčit pouze, pokud je Big Daddy po smrti
  • rozdíl mezi léčením a těžením spočívá v tom, že za vytěžení (a následné zabití) získáte 160 jednotek ADAMa a za vyléčení (a záchranu sestřičky) pouhých 80. Pokud ovšem budete léčit, dostane za každou třetí sestřičku nějaký bonus. Volba je tudíž na vás
  • jako základní munice slouží injekce EVY. Injekce je pro každý plasmid stejná, ale každý plasmid spotřebovává jiné množství EVY. U sebe můžete nést maximálně 9 injekcí EVY
  • většina plasmidů má 3 stupně (odvíjí se podle toho jak jsou účinné, přičemž třetí stupeň je vždy nejúčinnější)
  • ze začátku můžete v jednu chvíli používat pouze 2 plasmidy, později lze dokupovat další sloty (jeden za 100 ADAMa, maximálně 6)

pozn.: dle mého nározu je nejlepší mít sebou těchto 6 plasmidů – elektrický výboj, upálení, úder zimy, telekinezi, roj hmyzu a Hypnotize Big Daddy (kámoš Taťka)

Elektrický výboj (Electro Bolt)

Paralyzuje nepřítele, kterého následně můžete skvěle odrovnat hasákem. Jistou smrt také připravíte nepřátelům stojícím ve vodě. Ani nemusíte mířit přímo na ně, stačí se trefit kamkoliv do vody. Já osobně nedám na elektrický výboj dopustit a hra bez něj by docela ztratila šťávu. Je to váš první plasmid a vydrží vám od začátku do konce (jinak osobně doporučuji okamžitě zakoupit vylepšené verze).

Můžete vyzkratovat nefunkční ovládání dveří a tím se vám dveře otevřou, také lze paralyzovat jakoukoliv techniku a následně se do ní nahackovat (kamera, která posílá na nepřátele roboty se hodí víc než zničená kamera).

Upálení (Incinerate)

V podstatě klasický fireball. Je dobré zapálovat rozlité hořlaviny. Nepřátele přes ně přeběhnou a také vzplanou (opět skvělý plasmid od začátku do konce, rovněž doporučuji co nejdříve pořídit vylepšené verze). U upálení bych dával pozor hlavně na dvě věci:

  • nepoužívat v místnosti, kde je celá podlaha pod vodou. Nepřítel se hned uhasí, takže je to naprosto zbytečné plýtvání EVOU (i když je jí všude dost). V takovéto místnosti je daleko rozumnější používat elektřinu
  • nezapomeňte taky na to, že hořící nepřítel vás může popálit

 

Když je například zamrzlý nějaký vchod nebo mrtvola, jednoduše použijte tento plasmid a máte cestu volnou (zamrzlé mrtvoly u sebe často mívají dobré věci)

Úder zimy (Winter Blast)

Jednoduše hoďte na nepřítele a v tu ránu je z něj kus ledu a vy ho můžete rozmlátit na tisíc kousků. Nepřítel však nezůstane zmrzlý navěky, takže je nutné spěchat. Ovšem pamatujte, že z rozmláceného nepřítele nelze získat žádné vybavení.

Když použijete tento plasmid na nějaký přístroj těsně před tím, než se ho pokusíte nahackovat, lehce zpomalí rychlost proudu kapaliny. Vy tak máte o trochu víc času. Někdy ale i ten kousek rozhodne mezi úspěšným nahackovaním a bezpečnostními roboty za zády.

Roj hmyzu (Insect Swarm)

Roj hmyzu se hodí zejména na zaneprázdnění nepřítele, nicméně slabšího nepřítele silnější roj rozbodá na cucky i bez vaší pomoci. Při obklíčení splicery lze za pomoci roje získat čas k útěku. I přes nižší účinnost se rozhodně vyplatí ho mít u sebe, osobně bych roj hmyzu nazval taktickým plasmidem.

Telekineze (Telekinesis)

Pomocí tohoto plasmidu můžete hýbat téměř se všemi předměty v okolí. Když například vidíte zásobník, ke kterému se nemůžete dostat, můžete si ho jednoduše přitáhnou a sebrat. Také není nic lepšího, než když po vás nepřítel hází granát a vy mu ho pomocí telekineze odrazíte rovnou zpátky do ksichtu. Rovněž lze pomocí telekineze přemísťovat šípy s drátem (nebo je vyzkratovat). Obrovskou výhodou je, že telekineze žere naprosté minimum EVY (asi nejmenší spotřeba EVY ze všech).

Zaměřování systémů (Security Bullseye)

Alternativa k hackování kamer. Zasažený nepřítel se bezpečnostním kamerám jeví jako vetřelec a tak může vyvolat poplach stejně snadno jako vy. Speciálně účinné proti Big Daddymu, je však třeba ho zastihnout v silně střežené oblasti.

Kámoš taťka (Hypnotize Big Daddy)

Zásah do Big Daddyho vám na omezenou dobu zajistí podporu tohoto něžného obra. Všem je snad jasné, že lepšího bodyguarda ve hře nenajdete, jen je třeba dávat pozor na vlastní palebnou linii, protože friendly fire není tolerován.

Rozzuření (Enrage)

Komu je snad líto, že všichni spliceři útočí jenom na něj, ten může tento plazmid považovat za hotový dar z nebes. Je to jednoduchý způsob, jak se zbavit skupinky nepřátel. Jestli jim v jejich vražedném snažení vypomůžete je pak jen na vás. Plazmid bohužel nefunguje na Big Daddyho, tedy alespoň ne přímo (je třeba ho nalákat do skupinky splicerů).

Návnada (Target Dummy)

Vytvoří virtuální obraz vystrašené osoby, který ve většině případů zmírní zájem nepřátel o vaši osobu. Rozhodně nejbezpečnější a nejúčinější způsob, jak se dostat ze spárů větší skupinky splicerů. V kombinaci s cyklonovou pastí dokáže hezky zavařit i Big Daddymu.

Cyklonová past (Cyclone Trap)

Malý cyklon, který při kontaktu vymrští splicery vysoko do vzduchu. Na Big Daddyho tímto způsobem nepůsobí, ovšem je zde jiný efekt. Daddy z nějakého důvodu nemůže přes cyklon přejít. Pokud jste dostatečně šikovní, lze Daddyho uvěznit u stěny nebo v rohu místnosti a zabránit tak jeho zničujícím výpadům na vaši osobu (stále však bude schopen sřílet a vrhat granáty).

Far Cry 5